Moja droga – czyli rodzajów dróg kilka ;)

Tytuł bloga zobowiązuje… Pojawił się ponieważ angielski odpowiednik „mojej zwykłej, prostej drogi” był zajęty, ale też skoro piszę po polsku to i niech nazwa będzie szybko zrozumiała dla każdego Polaka, przecież w końcu zaczęłam pisać, by moi rodziciele mogli wiedzieć gdzie jestem podczas drogi. Jeszcze nie udało mi się dojść do stanu, by faktycznie to działało dla spokoju ducha mamy czy taty. Wszystko przede mną…;) Ale skoro motyw drogi się pojawił, towarzyszy mi przez całe życie, (jak motywy literackie na maturze ;) ) to chciałabym się nim trochę podzielić :)

Panorama lasDROGA, może być fizyczna, typowe przemieszczanie swojego ciała pomiędzy punktami o różnych współrzędnych geograficznych. Daje wyzwania, bo zgodnie z metodyką wędrowniczą (takie harcerskie mądrości) powinniśmy się rozwijać na trzech płaszczyznach – duchowej – intelektualnej – fizycznej. Droga w tym znaczeniu jest wyzwaniem dla naszych mięśni, jest też pokonywaniem swoich granic.

DROGA, może być emocjonalna. Przechodzimy przez różne emocje, w różnych sytuacjach. Takim przykładem może być droga problemu, od złości, przez panikę, aż do kreatywnych rozwiązań. Ciągle pracując nad sobą kombinuję jak tu dwie pierwsze fazy ukrócić, by szybko przechodzić do rozwiązań :)

DROGA jest też duchowa. Kształtują się w nas różne wartości, dzięki przeżyciom, rozmowom, naukom… Dzięki niezliczonej ilości czynników. Ponoć tylko krowa zdania nie zmienia. Czy to słabość nie obstawać przy swoim całe życie? A może to pewna dojrzałość, by umieć wymieniać się argumentami i stwierdzać rację innej strony? Czasem w zabieganiu nie ma chwili by przemyśleć własne priorytety, i wtedy z pomocą przychodzi nam droga w postaci wyprawy, czasem długiego biegu, a czasem długiego rejsu – by przemyśleć, uporządkować i pokonać własną drogę duchową.

DROGA jest między ludźmi. Od spotkania po raz pierwszy, przez kolejne rozmowy, wspólnie spędzony czas, aż czasem nawet do specjalnego miejsca w sercu, a na pewno zawsze do miejsca w pamięci. W trasie spotkałam już kilkoro takich ludzi, którzy wpłynęli na moje drogi, na pewno te emocjonalne i duchowe. W życiu spotkałam wielu ludzi, z którymi przeszłam takie międzyludzkie drogi. Od przypadkowego spotkania, przez spontaniczne autostopy aż po głęboką przyjaźń, taką na zawsze. Nawet jeśli zawsze nie będzie fizycznym widzeniem, to zawsze będzie w sercu.

DROGA może być procesem jaki trzeba przejść by coś zmienić. Czy od razu jesteśmy gotowi na zmiany? Czasem potrzebujemy się przystosować, a wpierw to w ogóle musimy sobie uświadomić chęć zmiany. Ta droga, ten proces, to nie taka łatwa sprawa. Procesów przyszło mi na myśl kilka, ale to takie trochę osobiste, to zostawiam to sobie w sercu. Każdy z nas myślę, że ma swój własny proces zmiany, który przechodził, i jeszcze nie jeden pewnie przejdzie. Dobrze się zmieniać, nie stać w miejscu, pracować nad sobą…a jak już o tym mowa, to…

DROGA to kształtowanie swojego charakteru. Pokonywanie kolejnych kilometrów, emocji, poznawanie nowych ludzi, wychodzenie ze strefy komfortu… Każdy z nas jest w jakieś drodze, z każdej można czerpać, każdą można się inspirować. Tak, droga jest moją inspiracją, wszystkim życzę by znaleźli swoją i drogę i inspirację, a w tym wszystkim szczęście. Dla mnie największym szczęściem są ludzie, dlatego łącząc buddyjskie przysłowie, że „nie ma drogi do szczęścia, to szczęście jest drogą” i ludzi, którzy mnie otaczają, cieszę się ogromnie, że tyle fantastycznych osób jest w moim życiu, że mogę o nich myśleć, wspominać, i może nie mam czasu by z każdym utrzymywać zażyłą relację, może się nie odzywam do niektórych hostów latami, ale oni wszyscy są w mojej pamięci, wywołali emocje, czegoś nauczyli, dzięki nim mogę żyć bardziej świadomie… Szczęście jest w ludziach, zdecydowanie :)

Szczęście jest drogą i milionem codziennych ścieżek :)

Skomentuj

