Jyvaskyla i Panu – najlepszy host na Świecie!

To tutaj uczę się rozumieć Finów, dowiaduję się dlaczego nieśmiali Finowie wchodzą razem nago do sauny, albo razem nago do rzeki i dlaczego nagość nie jest wstydliwa. Próbuję wyciągnąć Finów do tańca, bezskutecznie. Obieram tonę truskawek a Panu tłumaczy dlaczego mężczyzna jeśli chce mieć żonę to musi umieć gotować :) Polubiłam Panu, jak starszego brata i mam wielką nadzieję, że jeszcze nasze drogi się kiedyś spotkają :) To tutaj mieszkam w największej chacie dotychczas, u skromnych ludzi, których swoją wiedzą zapracowali sobie na to co mają. Opodal Jyvaskyla odwiedzamy pierwszą, letnią, skandynawską chatkę, wyruszamy na podbój jeziora motorówką i korzystamy z latryny wielkości połowy mojego pokoju, z miejscem na dwie pupy i obrazami wewnątrz :) Do tej pory w głowie brzmi „EEEEEEEEEEEEEEJ” gdy widzę zdjęcie Panu i jego psiaka :)

Aj! i to tu pierwszy raz zażywamy sauny, takiej bardzo prawdziwej, gdzie rozmawia się o życiu. Oczyszcza nas zewnętrznie, wewnętrznie i emocjonalnie, za radą Panu.

135. 136.

aż muszę podpisać – to sama gimnastyczna na ichniejszym Uniwerku, a poniżej szczupły sobowtór mojego kota, za którym hm… no stęskniłam się!

137. 138. 139. 140. 141. 142. 143.To tu moja miłość do Finlandii nabiera takich rozmiarów, że decyduję w głowie, że jeśli życie za granicą – to tutaj :) Polubiłam mentalność Finów. Ciężko się do nich dostać , ale jak się dostajesz to na zawsze :)

Skomentuj

